Quan la música torna i em torna a la meva vida real.

Estic cuinant, fent el sopar per dos. Porto, portem, dues setmanes de ritmes assincopats amb els normals, estrès, feines noves, situacions inestables, futurs incerts, companys de pis volatilitzats, economia de la rissa. Estic “amassant” la carn picada per fer-ne les hamburgueses al nostre gust, pensant en tot la voràgine que portem vivint els últims dies, amb l’ordinador al costat, donant un cop d’ull de tant en tant al que passa, i el que no passa, al facebook, mirant el whatsapp quan fa falta, i tornant a les patates i mongetes al vapor, per parar-les a temps per què no s’acabin desfent. De cop m’adono que és el primer moment, possiblement en dies o setmanes, que tinc una estona per mi sola, i fluïnt d’aquest pensament, també me n’adono que fa dies que no m’he parat, no he tingut temps, no he pogut, posar-me a escoltar música.

Sacrilegi!! Escoltar música per mi acostuma a ser sinònim de poder tenir una estoneta per estar amb mi, un dibuix meu, un pensament, un instant per desconnectar del ritme, per desconnectar dels pensaments que a vegades m’inunden i em cauen a sobre en espiral.

Necessito recuperar les estones tranquil·les, la pausa. I cantar. Posar-me música per cantar. Per espantar els mals, per relaxar les neures i els problemes, per pujar el nivell d’alegria i espontaneitat a les venes. Per fluïr ben fort les idees i volar entre melodies, històries i notes… Per tornar a l’arrel que necessita l’ànima, per tornar a la placidesa de la ment descansada. Per tornar a la llavor de la calma i la pau que confereixen unes veus, instruments i notes ben posades, complementades de la meva intensitat cantada a plè pulmó dient que encara existeixo, que encara visc, que encara sóc.

Anuncis

One thought on “Quan la música torna i em torna a la meva vida real.

Deixa un comentari

