MiNE! 100.000 incendis i flors a la fi del món.

ImageTinc una amiga, la Mariona, que feia molt temps que em parlava d’ells, ens animava a anar a concerts. No va ser fins fa menys de dues setmanes que li vaig fer cas. Ens va tocar una entrada per assistir a un concert molt especial que van fer a un refugi antiaeri de Barcelona organitzat per l’Enderrock. Així doncs, el dia abans em vaig proposar escoltar el CD uns quants cops perquè em sonessin algunes cançons com a mínim.

Em vaig trobar amb sorpresa, que les cançons d’aquest grup al qual no havia fet massa cas em van flipar i vaig estar escoltant en bucle tot el seu últim disc uns quants cops. El seu bandcamp ho posa fàcil!

Així entre dilluns i dijous, vaig tenir temps d’aprendre’m les lletres a base de buscar-les per internet, escoltar-les i sentir-me identificada. Fins i tot algunes les vaig veure dins el meu cap i les intento dibuixar.

Vam anar al concert del refugi, el dimarts al matí a les 12 del migdia. Va ser curt i acústic, però intens. Amb força, energia i una ràbia visceral ens explicaven històries de la fi del món, un crit per explicar que les persones volem ensortir-nos-en, comunicar amb altres mons tot i que sigui només amb un senyal sideral, persones que volen matar i persones que volen viure amb la gent que s’estimen. Crits suaus que a vegades s’extingeixen a l’últim alè de l’última nota de la cançó.

Dijous, a l’Apolo no erem en un refugi, però el món estava a punt d’acabar. Un escenari completament diferent. Amplificadors, microfons, escenografia, convidats especials. Ràdios i martells colisionant i volant pels aires, una planta destrossada, pintura fluorescent, una espasa, un telèfon, tots destruïts per la ràbia vestint amb imatges les cançons dels MiNE!. Tot i així, en mig de tants finals i destruccions, van caure flors, les mateixes flors que surten al videoclip de Núvol. Perquè el món s’acaba però hi segueix havent lloc per les coses petites que donen color.

Ahir a la nit vam viure una història irrepetible, era el moment, el lloc, el sentiment i les persones idònies per donar lloc als 100.000 incendis i a les flors que havien de donar fi, per un moment, al nostre món.

Anuncis

Deixa un comentari

