Vidaclip. O l’evasió de la realitat (3ra i 4ta part)

III

-Ressaca.
-I per la mateixa raó de sempre.
-Ella.
-Potser que ho superis, no?
-Sí, potser sí… Però abans he d’anar a treballar.
-T’han tret el carnet. I tots els punts
-Merda

Agafo el bus per anar fins a l’oficina. Quan arribo allà esmorzo. Un efferalgan i un suc de taronja. Perquè menjar més? Fa molt temps que ja no em cal. Els companys saluden, ei quina cara tio, vas sortir ahir a la nit eh!, vaya tela, xeeeic que vas triomfar! I bombollenjant dins les meves silencioses neurones dic que s’envagin a cagar.

Passo de posar-me a la feina, no estic per omplir informes, així que mentre esmorzo el meu suc i el meu paracetamol ric en proteïnes i vitamines, fullejo el diari. I em trobo una notícia important. Han trobat restes de pintura a Boí Taüll que podrien formar part del Pantocràtor que està exposat en el MNAC. 

Pantocràtor. MNAC. Ella, ella hi treballa.

O almenys hi era fa dos anys… Departament de restauració d’obres. Segur que la fan anar fins allà. Hi serà. De veritat, de carn i ossos, real, tangible, respirable… La seva olor, els seus colors, el seu floc de cabell damunt la cara. La faldilla, la camisa, llum… El naixement. La vida. La mort.

Decideixo que tot serà fruit de la casualitat. Si no me la trobo, l’oblido, si hi és, serà meva per sempre.

IV

-No tens carnet, te l’han retirat.
-Si el món i el destí conspiren a favor meu, faràn que cap policia, ni mosso m’hagi d’aturar.
-Saps que és més probable que et parin que no que te la trobis allà…
-No ho sabré si no ho intento.
-En el fons saps que ets un idiota.
-Veste’n a cagar.

Anuncis

Deixa un comentari

